Monday, June 13, 2005

Hidupku Tika ini...

Aku menyendiri...
Sepi...Walau ada manusia di sekeliling...
Tapi..itulah hakikatnya..kesepian jiwa yang menagih kasih Ilahi.
Namun hidupku seperti manusia biasa...
Ada suka,duka,sedih,gembira...

Itu semua adalah nikmat dan ujian...
Yang penting aku mesti teruskan kehidupan ini...
Yang lepas, jadikan panduan dan pengalaman...
dan sentiasa bersedia melakukan yang terbaik untuk yang
akan datang...

***********************************************************************

Ermm..apa nak ku lakarkan kali ini...
Saat ini aku masih bernafas..Alhamdulillah..syukur padaNya.
Sekali lagi ku panjatkan syukur di atas nikmat Iman dan Islam
yang tidak ternilai harganya buat diriku.

Actually, aku baru menamatkan pelajaran di salah sebuah universiti pada bulan Mac lepas.Letaknya di selatan tanah air..kat mana lagi kalau bukan di Universiti Teknologi Malaysia (UTM), kursus Pengurusan Teknologi.

Sekarang ni,sementara grad,aku jadi guru tusyen kat Johor ni..seronok dapat pengalaman jadi cikgu...very sweet... Alhamdulillah..semua itu adalah dengan izinNya jua. dah hampir 3 bulan aku di sini...paling lama pun,aku akan stay sampai September...terpulanglah..tengok keadaan yang sesuai. At the same time,aku tunggu offer keje kat tempat-tempat yang aku dah apply sebelum ni. Terpulanglah, aku redha dengan ketentuanNya. Rezeki di tangan Tuhan.

Hmm..mak dan ayah aku risau sangat nak lepaskan aku kerja kat Johor ni. They said, baik balik Kelantan, keje sana...hmm..i'm wondering....very tough to make the best decision.
I need to think all the benefits are there if i'd choose any one of these. Whether still staying here or go back to my sweet hometown? Think...think...
May He will show me the best one! Do pray for me.

PLAN YOUR WORK...
AND WORK YOUR PLAN!

Pop up my Cbox