Wednesday, September 07, 2005

OFIS..

WAKTU MASUK : 8.30 pagi,sometimes pukul 9.00..But, officially pukul 9.00 pagi.
WAKTU KELUAR : 6.00 petang, sometimes sampai pukul 8.30 malam..But, officially pukul 6.00 petang.
BUAT APE? Hmm..Key in accounts data, filing,checking accounts data etc...mostly buat kerja mengadap komputer..penat mataku..(silap-silap aku kena pakai cermin mata pasni..)
BILA KELUAR OFIS? Bila sampai waktu tengahari, pergi lunch (kecuali bila aku puasa), then keluar solat kat surau & toilet..:)..yang pasti, waktu balik,mesti keluarnye..yang ni memang tak sabar-sabar..:)--->bukan apa, nak balik awal sebabnya banyak lagi kewajipan yang perlu aku laksanakan sebagai insan muslim, sebagai seorang anak, sebagai seorang kakak, dan sebagainya. Masih banyak tanggungjawab yang mesti dilaksanakan...Tanggungjawab yang harus dipikul lebih banyak daripada masa yang ada...Jadi, hargailah masa yang ada!

*****************************************************************************
Bila keluar ofis, terserempak dengan orang. Jarang tengok orang Melayu. Mostly Indians, Chinese...Jumpa Malays pun bila gi surau je (mestila kat surau,sebab nak solat)..Harap-harap aku akan jumpa lebih ramai Malays lepas nih...Dalam ofis aku pun ada 2 orang saja Malays termasuk aku..ok, never mind..it's okey.

Apa yang okey nya tu? Okeyla, aku balik dulu...nearly six o'clock already! This short article just some voice from my heart, to release my mind, after aku bereskan keje ofis hari ni..alhamdulillah...Today balik dari ofis ikut official time! Bye!

Semoga hari ini lebih baik dari semalam, dan hari esok lebih baik dari hari ini...InsyaAllah..
-End-

Pop up my Cbox