Wednesday, September 07, 2005

The Hottest, Coldest, Highest, Richest..The Most Beautiful...

The Hottest Place in the world : Dallol Ethiopia - located south of the Red Sea
average annual temperature between 1960-1996 was 94°F !!

The Highest Mountain in the world : Everest Mountain

Coldest Temperature ever recorded anywhere in the world:
-129°F at Vostok, Antarctica

Negara Mini Terkaya di dunia : Brunei

Sukan Paling Berprestij dan Mahal di dunia : Formula 1

Ratu Tercantik di dunia : Aishwarya Rai..Betul ke? Ntah!

Artis paling popular di Malaysia?---> Mawi? Siti Nurhaliza?

Sape-sape ntah : "Lagi...mana lagi...kan banyak lagi 'the amazing things in the world', 'the best place in the world'..'the most popular artist in the world'..and others...senaraikan, jangan tak senaraikan!"
Aku : Hmm..tak larat la aku nak type semua tu...ini pun dah kira cukuplah! Bertambah juga sikit pengetahuan am aku dan kawan-kawan aku...tak gitu? Kalau ada yang salah, tolonglah betulkan..:)

************************************************************************************************
Aku sebenarnya bukan tak nak senaraikan semua tu..cuma aku terfikir...Dan juga tak ada masa sebenarnya...Apa yang aku fikir?---> Kita? Negara kita? Tempat kita? Orang kita? Kawan-kawan kita? Pemimpin kita? Rakyat kita?
----> Apa taraf mereka di mata dunia? Tak glamer la macam nih...Tak gitu ke?Hmmm...

Kesimpulan : Cuba fikir dalam-dalam...apa yang ada pada dunia ni? (Bukan Ada Apa Dengan Cinta!)...Apa yang kecoh sangat kat dunia ni? Apa yang nak dikejar sangat? Apa yang glamernya tu? Apa yang nak dibangga sangat tu? Nak menjulang nama? Hmm..tak kisahla..Ape-ape ajelah!

Yang penting, aku cuma nak ingatkan sahabat-sahabat dan diri aku sendiri....Yang dunia ini hanya sementara sahaja..Apa-apa taraf pun yang diberi oleh dunia kepada kita, usahlah kita terus leka, berbangga! (Contohnya Pelajar Cemerlang, Pekerja Contoh, Tokoh Usahawan dan sebagainya...). "Kenapa tak boleh pula? Kan bagus tu, boleh jadi contoh kepada semua orang.."...Aku jawab..Memang bagus,boleh jadi contoh..teruskan niat yang baik itu, tak salah..cuma jangan sekali-kali lupa dengan nikmatNya..segala-galanya adalah dariNya jua..Elakkan hatimu daripada walau secebis riak..kerana ia mengundang padah pada dirimu kelak! ---> Tahniah jua kepada para pemenang anugerah!

Lagi sekali aku nak bertanya..apa yang ada pada dunia? Lihatlah ke dalam hatimu, di mana letaknya nilaian Allah..Carilah redhaNya, carilah anugerah dariNya, usah mengejar anugerah dunia..walhal anugerah dunia itu adalah dariNya jua..Jangan sekali-kali engkau abaikan nilaianNya..kerana nilaianNya letaknya di hati...sedarilah..bahawa nilaianNya bermula semenjak engkau bergelar khalifah di muka bumi ini..Nilaian itu tidak pernah berhenti walau sejenak...
Fikir-fikirkanlah...



Pop up my Cbox