Friday, September 09, 2005

Weekend, Best Friend...

Setiap kali hari tiba Jumaat kat ofis aku, mesti member-member tanya, "hujung minggu ni pergi mana?" atau "buat apa hujung minggu ni?" Yelah..dah lima hari terkurung jer kat ofis, pada mereka waktu hujung minggu nilah waktunya nak mereleasekan tension... Hmm..kalau bukan hari Jumaat pun, hari Isnin mereka akan bertanya..soalannya berbunyi.."last weekend buat apa?" lebih kurang macam tula bunyinya..Lepas tu..mulalah bercerita dengan topik-topik hangat sepanjang weekend...aku bukan tak nak bercerita..hmm..biarlah mereka gembira dan bahagia dengan apa yang mereka buat..aku tumpang mendengar jela sambil2 tangan aku sibuk menekan keyboard dan mengadap komputer yang setia melihat wajah aku 5 hari seminggu..:)..Kalau mereka bertanya, aku jawab jela..aku takdela kecoh sangat kat pejabat..aku lebih banyak mendengar daripada bercakap..karang, kalau aku layan je 'mood bercakap', alamak tak siaplah keje aku..panjang karang nanti jelingan bos aku! (Bos - Chinese Woman).

****************************************************************************************************************

Weekend ni aku buat apa? Hmm..aku ke rumah kawan kat Cheras. Best friend since form 4 & 5. Waktu kat MRSM dulu, kalau tak silap aku, 2 kali aku pernah ke rumahnya..Lepas je SPM memang tak pernah jumpa langsung..Dia pergi UM, aku pulak ke UTM Skudai. Lebih kurang lima tahun tak jumpa..Alhamdulillah sekarang Dia pertemukan balik aku dengan dia..Sekarang, bila jumpa balik..masing-masing dengan kerjaya dan hidup sendiri. Tak sangka la pula aku..Best friend aku ni dah jadi lecturer..Alhamdulillah..semua tu rezeki dariNya..Itulah kata-kata dia bila melihat reaksi aku yang agak terkejut dengan penjelasan dia..Orangnya lemah lembut saja..Sopan santun..Hmm..begitulah dia..still macam dulu, tak berubah pun..Alhamdulillah..(Dalam hati aku berdoa.."Ya Allah, semoga Engkau berkati persahabatan kami ini.."Harap-harap persahabatan aku dan dia berkekalan selamanya..InsyaAllah..). Sekejap saja aku berada di rumah dia, pergi petang Jumaat (balik dari keje), pastu pagi Sabtu dia hantar aku balik. Petang Sabtu dan Ahad aku ada keje lain nak kena buat..adala..kalau tak busy pun, memang kena busykan diri jugak..biasalah tu.. Nak rilek... kejap-kejap je, bolehla..

Okeylah..aku ada keje..InsyaAllah bersua lagi. Semoga setiap saat dan detik yang kita lalui bernilai di dunia akhirat dan masa yang berlalu bukan sia-sia...Yang paling penting, apa jua yang kita lakukan, berusahalah menggapai redha dan berkat Illahi..InsyaAllah setiap pekerjaan yang dilakukan akan dipermudahkanNya..

Pop up my Cbox