Friday, July 08, 2005

MALAM

MALAM - HIJJAZ

Heningnya suasana maya
Ketenangan malam mendamaikan jiwa
Bukti kebesarannya Yang Esa
Yang Maha Kuasa

Malam yang menggantikan siang
Menepati waktunya
Malam membawa kegelapan
Selimuti alam semesta

Bersyukur atas rahmatNya
Pencipta segala, Ya Allah
Penentu segala

Malam bagaikan ada tersimpan
Sejuta rahsia
Malam dihiasi bintang-bintang
Keindahan tiada taranya

Dia satu-satunya
Penggerak segala
Pentadbir alam semesta
Segala yang ada adalah miliknya
Tuhan Yang Maha Esa

Di malam yang sepi
Yang menyentuh hati
Ku rasa terharu menginsafi diri

Di malam yang sepi
Di saat yang murni
Ku panjatkan doa pada Ilahi

Di malam yang sepi
Di saat yang murni
Ku lafazkan syukur pada Ilahi

Di malam yang sepi
Ku pasrah pada Ilahi

* Terharu aku menghayati lagu nie..teringat pula kenangan semasa di MRSM KUANTAN dulu..aku pun masuk pertandingan nasyid waktu tu..nyanyi lagu ni la..tak sangka menang. Alhamdulillah...Tapi, bila fikir balik...macam tak patut aku sertai nasyid tu..suara aku.. :( ..takpelah..yang dah lepas jadikan pengajaran..jangan buat lagi..
Sekarang dah insaf, tak bernasyid dah...tapi suka dengar nasyid...:) .. Alhamdulillah.

*Yang penting kat sini,aku nak ingatkan diri sendiri dan sahabat-sahabat yang membaca blog ni, agar kita sama-sama dapat mengambil isi tersirat di sebalik lirik yang aku paparkan di atas..semoga berjaya dunia dan akhirat...InsyaAllah...Amin.

Pop up my Cbox